Heinz Filmnieuws

HEINZ Crowdfunding: Kat in het Bakkie!

De afgeronde HEINZ crowdfunding ‘Doe Mee met HEINZ’ is een groot succes!

Doel van de HEINZ crowdfunding, die in september plaatsvond, was om € 15.000 in te zamelen voor de marketing van Heinz’ filmdebuut. Dit streefbedrag, en méér,  werd in no-time binnengehaald via Cinecrowd. Het succes is te danken aan een sterke trailer en unieke HEINZ rewards; van verzamelaarsitems als een blik Heinz Gebakken Peren tot een gesigneerd stripalbum. Grotere donateurs krijgen een eigen straat of plein, of zelfs een geanimeerde verschijning in HEINZ de Film.

De crowdfunding werd ondersteund door een social-media-blitz en events tijdens het Nederlands Film Festival.

Schrijver en beoogd regisseur Piet Kroon verscheen in verschillende talkshows, waar hij geïnterviewd werd over het project HEINZ de Film en zijn carrière als animatieman in de VS. Tijdens de tweede talkshow verscheen Piet met striptekenaar Eddie de Jong, een van de twee makers van de oorspronkelijke strip waar de film op is gebaseerd. Op zaterdag was er een drukbezochte borrel, waar naast enthousiaste Heinzelgangers ook veel leden van het HEINZ creatieve team werden gesignaleerd: stripcoauteur René Windig, BosBros-producent Jolande Junte,  Joost van den Bosch en Erik Verkerk van animatiestudio Ka-Ching, regisseur Piet Kroon, Sandra Vonk van het internetmarketingteam Social media dokters. Zelfs Heinz zelf was beschikbaar voor photo-ops!

HEINZ crowdfunding - steeds meer Heinzelgangers: Willem en Maxima

LEGER DES HEINZ

Op social media was  HEINZ tijdens de actie zeer actief in dagelijkse ludieke posts. We zagen hilarische internationale trailerversies in ‘Do the Dub’, de geanimeerde serie ‘The Nine Lives of Heinz’ en nog veel meer uniek materiaal. Ook nu valt er nog geregeld wat te lachen op HEINZ’ Facebookpagina.

Het eindresultaat mag er zijn. Niet alleen werd de crowdfunding succesvol afgesloten, ook het Leger des Heinz van enthousiaste fans en actieve volgers op Facebook groeide explosief tot al meer dan 800 online Heinz fans. Deze successen zijn belangrijk, omdat ze aan onze financiers laten zien dat er een publiek is voor onze nurkse kat en zijn unieke, tegendraadse humor.

Het Leger des Heinz groeit dóór! En dat is precies wat we willen. Dus stay tuned voor meer Heinz-humor op Facebook, Twitter en Instagram, volg en like  HEINZ de Film, en vooral: deel ons met je vrienden.

Trek HEINZ over de streep!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *